Osm plně naložených nákladních aut přejíždí postupně na předem určená místa a na nich zůstávají stát 30 minut. \"Po tu dobu se sledují deformace té nosné konstrukce. Potom auta po 30 minutách odjedou a měří se odezva nosné konstrukce a její vrácení do původního stavu,\" řekl ČTK Radim Cihlář ze společnosti SMP CZ. Následně se auta přesunou na další místo a měření se opakuje.
Zkoušky na mostech jsou zhruba v polovině. Skončit by podle Rýdla měly ve středu. Stavaři na žádný problém nenarazili. \"Zkoušky nám jednoznačně potvrzují, že i když je ten most zatížen v jednotlivých polích více než 300 tunami, tak se prohne maximálně o šest milimetrů,\" řekl ČTK Rýdl. ŘSD je přesvědčeno o tom, že stavba je bezpečná. \" (Řidiči) Mohou si být naprosto jisti, že ten most bude bezpečný, stejně jako celý úsek dálnice,\" dodal Rýdl.
Dálnice má být otevřena 17. prosince. Stavaři museli na prackovické estakádě před několika týdny rozebrat kvůli propadu podpěry mostu část již dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun metrů krychlových náspu. Práce na stabilizaci trvají čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu.
Geolog z Akademie věd ČR Vladimír Cajz, bývalý pracovník Českého geologického ústavu (nynější Česká geologická služba), v neděli v České televizi uvedl, že nebezpečí na stavbě dálnice D8 přes České středohoří nejsou vyřešena. Plánované otevření D8 17. prosince by tak nedoporučil. Mluvčí ŘSD Rýdl ČTK řekl, že Cajz nemá aktuální údaje.
Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek D8 asi v délce 200 metrů a značně poškodil i nedalekou železniční trať. Podle ministerstva dopravy může za sesuv nedaleký kamenolom. Správce silnic a železnic už jeho majitele, společnost Kámen Zbraslav, zažaloval o uhrazení zhruba miliardové škody. Společnost vinu odmítla.