Počet balíků na poštách vzrostl na konci listopadu o polovinu

02.12.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 2. prosince (ČTK) - Objem doručovaných balíků na České poště vzrostl na přelomu listopadu a prosince proti běžnému období o polovinu a v dalších týdnech dál poroste až na dvojnásobek. Meziročně se provoz zvýšil zhruba o desetinu. Vyplývá to z dnešních údajů pošty pro ČTK.

\"Ve srovnání s běžným měsícem v roce, například květnem, je nyní nárůst ve výši 50 procent, a to se stále ještě nenacházíme v absolutní předvánoční špičce,\" podotkl mluvčí pošty Matyáš Vitík. Pošta letos zákazníkům garantuje dodání balíku do Štědrého dne, pokud jej podají nejpozději v úterý 20. prosince.

Výrazný nárůst zaznamenávají i další doručovací firmy. Například DPD hlásí růst doručování do velkých měst a zejména v rámci Prahy. Počet balíkových zásilek v Praze a v západních Čechách se proti loňsku v listopadu zvýšil až o 60 procent. Nárůst souvisí se Dnem dopravy zdarma, který tradičně zahajuje vánoční sezónu, a následně také s Černým pátkem a bude pokračovat až do Vánoc.

Firma DPD letos rozšířila kapacitu dep v Ústí nad Labem, Hradci Králové a Českých Budějovicích. Od 1. do 23. prosince bude otevírací doba na depech prodloužena až do 20:00. Přímo z dep letos vydává zásilky i Česká pošta, v osmi z nich je možné balík vyzvednout 24 hodin každý den, na dalších více než 60 depech jsou balíky vydávány od 8:00 do 20:00. Novinkou je také v krajských městech možnost večerního doručování od 18:00 do 21:00, kterou si adresát může za poplatek objednat na internetu.

Přepravce PPL očekává před Vánoci růst objemu zásilek až o 100 procent. Firma proto nabrala na výpomoc 400 brigádníků a několik set dodávek. I letos pak nabízí sobotní doručení. Sobotní rozvoz probíhá od 8:00 do 16:00, a to bez příplatku. Týká se zásilek, na které v tento den připadne první doručovací termín.

Kurýrní služba Messenger, která funguje v Praze a dalších 12 městech, spustila tento týden speciální portál pro zadávání hromadných objednávek. Portál je na míru střižený e-shopům a vinařům, kteří tvoří významnou skupinu zákazníků.

Předvánoční období je pro doručovatelské firmy tradičně nejsilnější částí roku. Objem doručovaných zásilek bývá nejvyšší zhruba týden před Štědrým dnem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK