\"O tom, že by měl stát uvolnit trh v dotované železniční dopravě, se roky mluví, ale výsledky chyběly,\" uvedl Ťok. Zájem o provoz linky projevilo loni v září celkem pět společností. Nejlacinější GW Train Regio požadovala od státu dotaci necelých 75 korun na ujetý kilometr, což je zhruba o 13 korun méně, než kolik doplácel stát vloni Českým drahám.
ÚOHS soutěž zastavil začátkem loňského listopadu na základě podnětu Českých drah, podle kterých byl státní dopravce v soutěži proti ostatním společnostem v nevýhodě. ČD argumentovaly tím, že jsou jedinou firmou, která musí uznávat bezplatné jízdní doklady drážních zaměstnanců, takzvané režijky, nebo se navíc starat o nádraží.
Spojení mezi Plzní a Mostem je neelektrifikované a denně tudy projedou čtyři páry rychlíků, v neděli pak pět párů dálkových spojů. Kromě uvedené trasy ministerstvo dopravy plánuje soutěže na dalších pět železničních linek. Noví dopravci vzešlí z tendrů by od změny jízdního řádu v roce 2018/2019 měli jezdit mezi Libercem a Pardubicemi, mezi Libercem a Ústím nad Labem, na linkách Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb a Praha - Roudnice nad Labem - Ústí nad Labem - Děčín. O rok později ministerstvo plánuje vstup nového dopravce i na trasu Ostrava - Opava - Olomouc.