Ministerstvo dopravy povolilo zprovoznění dálnice na základě souhlasných stanovisek všech dotčených orgánů. \"Podkladem pro povolení stavby byl i odborný posudek stability svahů širšího okolí dálnice, včetně oponentního vyjádření České geologické služby ke stabilitní situaci,\" uvedl mluvčí. Území sesuvu poblíž Litochovic na Litoměřicku i okolí Prackovické estakády se bude podle Neřolda nadále monitorovat tak, aby byla zajištěna bezpečnost dálnice.
Povolením předčasného užívání se pouštějí auta na stavbu, která ještě není zcela dokončena, ale už je možné po ní bezpečné jezdit. V tomto režimu se zahajuje provoz na většině dálničních staveb. Na D8 se budou ještě dokončovat mosty přes dálnici nebo vegetační úpravy podél dálnice.
Na trasách mezi dvěma dříve dokončenými úseky D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi se dosud zejména ve špičkách tvořily kolony. \"Stav, kdy tranzitní doprava včetně kamionů jezdí přes obce, poškozuje jak obyvatele, tak životní prostředí. Doufám, že si po zprovoznění dálnice konečně oddechnou,\" uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Policie si od zprovoznění dálnice slibuje snížení počtu nehod.
Výstavba D8 byla zahájena v dubnu 1984 na Ústecku, první čtyřkilometrový úsek se otevřel o šest let později. Část, jejíž užívání bylo dnes povoleno, se budovala od května 2012. Stavbu protáhly soudní spory s ekology, kteří prosazovali jinou trasu dálnice přes České středohoří, a také sesuv půdy z června 2013 u Litochovic nad Labem.
Původní cena za poslední úsek D8 byla 8,9 miliardy korun, během stavby se rozpočet zvýšil o 1,2 miliardy. Další stamiliony stálo zabezpečení u Litochovic a Prackovic.