Omezení se týká zhruba dvoukilometrového úseku, kde se masiv začal hýbat. Opatření jsou podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dočasná, jak dlouho potrvají nelze odhadnout. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ale prohlásil, že dálnice je bezpečná.
Trasa získala povolení k předčasnému užívání ve čtvrtek. V pátek večer ŘSD informovalo o dopravním omezení na základě údajů o lokálních posunech v podloží pravého jízdního pásu, které získalo z měřících bodů.
Celková délka dálnice od Prahy po hranice s Německem je 92 kilometrů. Slavnostního otevření se účastnila řada českých a německých politiků včetně prezidenta Miloše Zemana. Chyběl ale premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
Stavba úseku z Lovosic do Řehlovic se potýká s řadou problémů od samého začátku. Nejprve práce protáhly soudní spory s ekology, kteří prosazovali jinou trasu přes České středohoří, a poté sesuvy. V červnu 2013 u Litochovic nad Labem byla zničena část již dokončené dálnice. Nestabilita u estakády se poprvé ve větší míře ukázala v říjnu. Stavbaři museli kvůli propadu podpěry mostu rozebrat část dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun náspu.
Geolog z Akademie věd ČR Vladimír Cajz, bývalý pracovník Českého geologického ústavu (nynější Česká geologická služba), už dříve řekl, že nebezpečí na stavbě D8 přes České středohoří nejsou vyřešena. Plánované otevření dálnice by tak nedoporučil.
Otevření úseku přes České středohoří uleví okolním obcím. Komunikace I/30 z Lovosic do Ústí nad Labem sloužila jako objízdná trasa nedokončeného úseku dálnice. Druhá objížďka vedla z Lovosic přes obec Velemín do Teplic. Obě hodnotí policie jako velmi nebezpečné. Podle krajské policie je dlouhodobý odhad roční ztráta sedmi lidských životů na obou ramenech objezdových tras, a to včetně průjezdů městy Teplice a Ústí nad Labem.
Výstavba D8 byla zahájena v dubnu 1984 na Ústecku, první čtyřkilometrový úsek se otevřel o šest let později. Na trasu z Ústí nad Labem ke státní hranici řidiči vjeli před deseti lety. Dnes otevřená část se budovala od května 2012.
Původní cena za poslední úsek D8 byla 8,9 miliardy korun, v době stavby se rozpočet zvýšil o 1,2 miliardy. Další stamiliony stálo zabezpečení u Litochovic a Prackovic.