Tunel bude řešit dopravu nejen mezi kontinenty, ale také v Istanbulu, protože zkrátí spojení mezi jeho dvěma částmi - evropskou Kazliçeşme a asijskou Göztepe - ze 100 na 15 minut.
Stavba dvoupatrového tunelu byla zahájena v roce 2011 a vyšla na 1,2 miliardy dolarů (31 miliard Kč). Tunel měří 14,5 kilometru a úsek dlouhý 5,4 kilometru vede pod Bosporskou úžinou. Podle listu Sabah se očekává, že tunel denně využije až 100.000 vozidel. Ačkoli je v hloubce více než 100 metrů, nebude v něm přerušen mobilní signál.
Evropskou a asijskou část největšího tureckého města v současnosti už spojuje visutý Most mučedníků 15. července, který byl otevřen v říjnu 1973. Své nynější jméno obdržel teprve nedávno na počest padlých během letošního pokusu o vojenský puč v Turecku. Od roku 1988 spojuje Evropu s Asií také Most sultána Mehmeta Fatiha. Od října 2013 je v provozu podmořský železniční tunel projektu Marmaray.