Nové lokomotivy by měly na trase mezi Prahou a Hamburkem nahradit lokomotivy plzeňské Škoda Transportation nazývané Emil Zátopek, které nemají všechna povolení pro provoz na německých tratích. Vlaky směřující z Prahy do Hamburku tak nyní přepřahají české lokomotivy v Drážďanech, odkud vlaky vozí německé stroje schopné jet 200kilometrovou rychlostí. Od jízdního řádu platného od poloviny letošního prosince ale musí ČD podle smlouvy s německými drahami samy na trase nasazovat lokomotivy schopné jet 200 kilometrů v hodině.
Stroje od Škody mohou na německých tratích jezdit jen 160kilometrovou rychlostí. Dopravce tak s nasazením těchto lokomotiv v Německu nepočítá. Podle mluvčího společnosti Petra Šťáhlavského jsou tyto lokomotivy nyní využívány na trasách do Budapešti, Vídně nebo Lince.
Dvacet lokomotiv od Škody Transportations vyšly České dráhy na 2,5 miliardy korun, další 1,2 miliardy činila smluvní pokuta, kterou dopravci udělil rozhodčí soud ve sporu s výrobcem. České dráhy totiž za vozidla, která Škoda Transportation nedodala v termínu, přestaly platit.