Skupina Nova kombinací zvýšení cen o tři procenta a změnou koeficientů dosáhla zdražení v průměru o čtyři procenta. Mediální zastupitelství Media Club, které zastupuje zejména televizní kanály FTV Prima, připravilo pro letošek zvýšení cen reklamy v průměru o deset až 12 procent.
Česká televize má přitom objem reklamy výrazně omezený. Na programech ČT1 a ČT24 nesmí reklamní sdělení umísťovat až na výjimky vůbec, na ČT2 a ČT sport je limitovaná tím, že reklamní čas nesmí přesáhnout 0,5 procenta celkové doby vysílání.
\"Pro letošní rok zůstává cenová hladina reklamy na úrovni roku 2016, změnily se pouze sezónní koeficienty. Odhadovaná meziroční inflace reklamního prostoru se tak bude pohybovat mezi pěti až sedmi procenty,\" uvedla dnes mluvčí ČT Alžběta Plívová.
Televize jsou největším reklamním mediatypem s podílem 45 procent na celkových inzertních výdajích v ČR. V roce 2015 za inzerci utržily 35,5 miliardy Kč. Na druhém místě je inzerce v tisku s podílem 23 procent a na třetím je s téměř pětinou trhu internet.