Předvánoční období bylo loni mimořádně silné. \"Opravdu hodně úspěšný byl týden slev v období Black Friday. Během něj dosáhly celkové obraty téměř hodnot nejexponovanějšího předvánočního týdne,\" uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
O Vánocích se dařilo především prodejům hraček, sportovního vybavení či oblečení. \"Celoročně nejvíce rostly on-line prodeje potravin,\" dodal Vetyška.
Loni pokračovalo prolínání internetového a kamenného prodeje. E-shopy otevíraly další výdejny či prodejny v souladu s tím, jak zákazníci preferují osobní odběr. Internetové obchody rovněž navyšují skladové kapacity a vylepšují technické zázemí.
Podle asociace se s růstem e-commerce hůře vyrovnávají dopravci, kterým se v období Vánoc často nedařilo plnit avizované termíny. \"Společnosti doručující balíky narazily na nedostatek řidičů a musely řešit velké problémy při dodání objednaného zboží. Věříme, že je to pro ně výzva pro rok 2017 a že letošní Vánoce dopadnou o dost lépe. Během Vánoc 2016, bohužel, panovala se službami některých dopravců nespokojenost jak mezi obchodníky, tak i zákazníky,\" uvedl Vetyška.
Obrat internetových obchodů: Rok Obrat trhu v mld. Kč 2011 44 2012 51 2013 58 2014 67 2015 81 2016 98
zdroj: APEK, Heureka.cz