\"Stále lépe se nám daří emocionálním designem, nejmodernější automobilovou technikou a řadou praktických řešení ve vozech Škoda nadchnout nové skupiny zákazníků. S celkem jedenácti modelovými novinkami v roce 2017 budeme v tomto trendu pokračovat. Zejména od zahájení prodeje přepracovaného modelu Škoda Octavia a nového SUV Škoda Kodiaq očekáváme v prvním pololetí další pozitivní impulzy pro značku,\" uvedl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.
Na nejsilnějším trhu značky v Číně mladoboleslavská automobilka zvýšila dodávky o 12,6 procenta na 317.100 vozů. V západní Evropě jí vzrostl odbyt o 5,7 procenta na 455.200 aut. Na svém druhém největším trhu v Německu zvýšila prodej o 4,1 procenta na 165.200 aut a posílila tak pozici nejsilnější zahraniční značky.
Ve střední Evropě dodávky zákazníkům stouply o 6,8 procenta na 183.800 vozů. Prodeje značky na českém trhu se zvýšily o 3,5 procenta na 88.000 vozů. Ve východní Evropě firma prodala 35.100 vozů, meziročně o 7,2 procenta více. V Rusku vzrostl prodej o 0,7 procenta, firma tam dodala zákazníkům 55.400 vozů.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27.000 lidí.