Čínský svaz osobních automobilů (CPCA) již v úterý oznámil, že prodej samotných osobních automobilů v Číně loni vzrostl o téměř 16 procent na 23,9 milionu. K růstu čínské poptávky po automobilech přispělo snížení daňové zátěže menších vozů, které vstoupilo v platnost na podzim roku 2015.
Čína je největším automobilovým trhem na světě, v roce 2009 na tomto postu vystřídala Spojené státy. Čína je klíčovým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto. Ta v úterý oznámila, že loni zvýšila dodávky na čínský trh o téměř 13 procent na 317.100 vozů.
Předloni se poptávka po autech v Číně ocitla pod zvýšeným tlakem v důsledku zpomalování růstu tamní ekonomiky. Situace na trhu se však zlepšila, když Peking začátkem října 2015 snížil daň z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru.
Daň tehdy klesla na pět procent z předchozích deseti procent. Letos již ale bude daňová sazba činit 7,5 procenta a napřesrok by se měla vrátit na deset procent, napsala agentura Reuters.