V současnosti se za online služby BlablaCaru v Česku neplatí, spolucestující se pouze rozdělí o náklady na palivo. Doporučená částka je stanovena na 80 haléřů na kilometr, řidič jí ale může o polovinu zvýšit nebo snížit a je na spolucestujících, zdali ji akceptují, uvedl Prouza. Platí se například ve Francii, Německu nebo ve Španělsku, kde se provize za zprostředkování pohybuje kolem 10 až 15 procent z ceny jednoho místa ve voze.
Vhodný způsob zpoplatnění pro oblast střední a východní Evropy testuje původně francouzská společnost v Polsku. Pro Česko podle Prouzy přichází v úvahu povinná online platba pomocí platební karty nebo prostřednictvím přednabité elektronické peněženky. V případě peněženky by se poplatek za jízdu strhával až následné poté, co obě strany potvrdí, že se jízda uskutečnila. Elektronický systém v současnosti řidiči a spolujezdci nevyužívají a peníze na pokrytí nákladů na jízdu si zpravidla předávají v hotovosti.
BlaBlaCarv v Česku působí od ledna loňského roku, kdy koupil předního poskytovatele spolujízdy v tuzemsku, společnost Jízdomat. Společnost byla založena v roce 2006 ve Francii, dnes působí ve 22 zemích světa. V Česku zaměstnává čtyři lidi.
Průměrná délka nabízených jízd je v Česku 197 kilometrů, a typickým pasažérem je řidič ve věku 32 let a 28letý spolucestující. Kolik lidí konkrétně spolujízdu pomocí BlablaCaru od loňského ledna využilo společnost neuvedla s tím, že tento údaj nesleduje.
cfr mal