SZIF spravuje a kontroluje opatření z Evropského zemědělského záručního fondu, Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova a Evropského rybářského fondu. Fond zajišťuje především vyplácení agrárních dotací, z jeho rozpočtu se ale například podporuje i značka kvality potravin, či dotovaný projekt Mléko do škol. Na marketingovou činnost by měl dát 250 milionů korun, z toho na značku Klasa 170 milionů Kč, na podporu značky Regionální potravina 50 milionů a na podporu biopotravin 30 milionů korun.
V návrhu rozpočtu ale stojí, že fond má na marketingové výdaje k dispozici jen 170 milionů korun. Chybějící peníze chce převést z nevyčerpaných peněz z loňského roku.
Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) poslancům řekl, že uvažuje o vzniku marketingového fondu, který by měl na starosti osvětu pro vyšší prodeje českých produktů. O vzniku fondu, který by podle něj měl fungovat třeba jako Vinařský fond, se nyní jedná s dotčenou odbornou veřejností.
Na podporu spotřeby školního mléka je vyčleněno 60 milionů korun, dalších 75 milionů korun má směřovat na zlepšení výroby včelařských produktů. Na podporu spotřeby ovoce a zeleniny ve školách má směřovat přes 200 milionů. Na kompenzace pěstitelům za to, že nemůžou kvůli embargu vyvážet ovoce a zeleninu do Ruska, je vyčleněno 15 milionů korun.