Největší část internetové ekonomiky přitom tvořil sektor informačních a komunikačních technologií s přidanou hodnotou 175,3 miliardy korun, elektronické obchodování přispělo 11 miliardami Kč a informační a mediální sektor 1,75 miliardy Kč.
Právě elektronické obchodování zaznamenalo největší nárůst tržeb, a to o 84 procent. Přidaná hodnota tvoří 18 procent tržeb. Internetová reklama rostla o 68 procent.
\"Z naší studie vyplývá jednoznačný závěr - internetová ekonomika je klíčovou součástí národního hospodářství a její zdravý rozvoj digitálního prostředí je podmínkou konkurenceschopnosti České republiky. Doufám, že zjištěné závěry napomůžou tomu, aby se digitální ekonomika zařadila mezi politické priority. Státní správa má v této oblasti velký dluh, který je navíc prohlubován špatnými regulačními zásahy,\" komentoval studii předseda SPIR Ján Simkanič.
Podle vládního koordinátora digitální agendy Tomáše Prouzy končí čas, kdy bylo Česko pouhou montovnou. \"Vedle budování infrastruktury a lepší legislativy je jednou ze základních podmínek i změna našeho vzdělávacího systému tak, aby z něj vycházeli lidé schopni se po zbytek života učit a přizpůsobit se změnám, které bude digitální svět přinášet,\" dodal.
Česko bylo v roce 2015 na třetím místě v EU v podílu podniků, které pro obchodování používají počítačové sítě. Zatímco v tuzemsku takto podniká 56 procent firem, evropský průměr je 40 procent. České podniky realizovaly prostřednictvím počítačových sítí 30 procent svých tržeb, což je dvojnásobek průměru EU. K internetu je připojeno přes 98 procent firem, což je o tři procentní body nad průměrem EU, a devět z deseti používá internet pro bankovní styk.
V sektoru informačních a komunikačních technologií pracovalo v předminulém roce 140.418 lidí, což je 2,9 procenta všech zaměstnanců v ČR.
jsa rot