Největším zadavatelem reklamy byla společnost Procter&Gamble s proinvestovanými 1,36 miliardy Kč, což je o 43 procent více než v roce 2015. Druhá Alza zvýšila reklamní útratu o třetinu na 1,22 miliardy a třetí Lidl investoval 1,05 miliardy, tedy o pět procent více.
\"Nejsilnějším mediatypem byla již tradičně televize, která si meziročně polepšila téměř o pětinu na 42,4 miliardy korun. Společně s hrubými investicemi rostl také počet odvysílaných komerčních sdělení i souhrnný reklamní čas. Kladnou bilanci ale letos vykazují i všechny ostatní monitorované mediatypy,\" uvedl Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere.
Tištěná inzerce v minulém roce posílila o 6,5 procenta na 19,04 miliardy korun. Reklama v rádiích vzrostla o desetinu na 7,05 miliardy korun a za venkovní inzerci zadavatelé utratili 5,21 miliardy, což je nárůst o 6,5 procenta.
Kompletní data za internet nejsou prozatím k dispozici, podle zástupců Nielsenu i tento segment v minulém roce rostl. Oznámí je pravděpodobně během února.