Průměrná cena prodaných letenek podle statistiky Letušky klesala. Zatímco v roce 2015 činila 10.300 korun, vloni klesla na 9460 korun. Z data odletu a příletu je pak možné vysledovat skutečnost, že se prodlužuje délka dovolenkových pobytů, které si Češi pořizují. Vloni to bylo devět dní.
\"Přičítáme to většímu zájmu o levné letenky do Asie, zejména v druhé polovině roku 2016, kde bývá pobyt zpravidla delší než v evropských destinacích,\" uvedl ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal. Nejčastějším cílem klientů portálu byla Paříž, za ní následovala Moskva, Barcelona, Amsterdam, Řím, Frankfurt, Brusel, New York a Dubaj.
Tržby Asiany tvoří letecké doklady ze 77 procent. Zbytek připadá na další služby spojené s cestováním, jako je prodej zájezdů, ubytování nebo cestovního pojištění. Prodejci letenek jako tržby tradičně uvádí celkovou sumu za prodej leteckých dokladů a nejen vlastní provize z prodeje. Významná část z této částky tak ve skutečnosti směřuje leteckým společnostem, které lety zajišťují.
Letuška na českém trhu působí od počátku devadesátých let. Od roku 2012 vstoupila na slovenský trh pod doménou Superletuska a následně pak spustila prodej letenek v Bulharsku na portálu Airmeti. Mezi její největší konkurenty v tuzemsku patří společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury nebo firma SkyPicker.com. Ta se ale primárně nezaměřuje na prodej letenek z Česka a letišť v okolních zemích, ale působí celosvětově.
cfr mal