Obě nádraží získala společnost do dlouhodobého pronájmu výměnou za rekonstrukci nádražních budov. O správu pražského nádraží ale loni v říjnu přišla poté, co jí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) neprodloužila smlouvu na užívání. Firma totiž podle nového majitele nádraží nestihla včas dokončit opravy historické Fantovy budovy. Rekonstrukci nádraží v Mariánských Lázních firma dokončila v roce 2009.
Výnosy z nájemného, které představují většinu tržeb Grandi Stazioni, předloni meziročně vzrostly o 3,4 milionu korun na 148 milionů. Celkové výnosy se zvýšily o zhruba osm milionů korun na téměř 195 milionů korun. O více než 12 milionů rovněž vzrostl zisk před zdaněním na zhruba 80 milionů korun.
Grandi Stazioni měla pražské hlavní nádraží v nájmu od roku 2003 výměnou za rekonstrukci objektu. Pokud by ji zvládla dokončit do loňského 16. října, získala by právo na pronájem nádražních prostor na dalších 30 let. Za uskutečněné opravy SŽDC společnosti zaplatila 565 milionů korun, což jsou podle státního správce nádraží prokazatelné náklady, které firma do rekonstrukce investovala. O dalších 200 milionů se správa železnic s italskou firmou soudí.
Zbývající opravu fasády a bočních traktů Fantovy budovy plánuje SŽDC uskutečnit vlastními silami. Celá nádražní budova by měla být zrekonstruována v roce 2022 za odhadovaných 730 milionů korun.
Grandi Stazioni do loňského června většinově vlastnily italské dráhy. Nově firmu vlastní francouzský investiční fond Antin a italská investorská skupina Borletti Group. Předloni česká pobočka Grandi Stazioni hospodařila se ziskem 54 milionů korun při výnosech přesahujících 144 milionů korun.
cfr ktp