Německo zavedení dálničních poplatků pro osobní auta plánuje už několik let, donedávna však jeho záměry narážely na odpor Evropské komise. Na konci loňského roku se ale obě strany dohodly na kompromisu, který počítá s tím, že Berlín může německým řidičům náklady na mýtné kompenzovat v závislosti na tom, jak ekologickým vozem jezdí.
Nyní je podle Dobrindta německá vláda také pro celoevropský systém mýtného. Cílem spolkové vlády je podle ministra \"společný, vzájemně propojený systém mýtného bez národních bariér\". Jakmile bude dohoda o jeho rámci, Berlín přehodnotí a případně přizpůsobí své národní mýtné.
Podle Spiegelu to ale nemusí být úplně jednoduché, protože zatímco Evropská komise počítá se systémem, do kterého budou řidiči platit podle ujetých kilometrů, Německo plánuje mýtné s paušálními poplatky za rok nebo kratší období.
Ani nové plány spolkové republiky, s nimiž Komise souhlasí, ale nepřijímají všichni bez výhrad. Někteří europoslanci je označili za v podstatě diskriminační, protože mýtné by vzhledem ke kompenzaci pro německé řidiče de facto platili jen cizinci. Český ministr dopravy Dan Ťok minulý týden uvedl, že pokud bude konečný návrh německé strany diskriminační vůči cizincům, připojí se Česká republika k jeho kritikům.