\"Klíčové obchvaty přinesou výraznou úlevu od velké části tranzitní silniční dopravy, která je v současné době vedena přímo přes uvedené obce. Stavba přispěje ke snížení dnešní hustoty provozu v obcích, dojde ke snížení hluku a emisí a zároveň se zvýší i bezpečnost silničního provozu,\" uvedl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).
Podmínkou pro stavbu obchvatů je například vybudování zhruba tří kilometrů protihlukových stěn a důsledná kontrola vlivu stavby na vodní zdroje, živočichy a rostliny nacházející se v okolí stavby. Stanovisko má 40 závazných podmínek, na kterých závisí další pokračování příprav, například vydání stavebního povolení.
Resort dopravy musí kvůli starým posudkům, které EU přestala uznávat, zopakovat proces posuzování dopadů staveb u více než stovky rozpracovaných stavebních projektů. Pro devět prioritních staveb ale vláda v Bruselu vyjednala možnost neopakovat celý proces, ale uskutečnit jen zjednodušené řízení. Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992.
Seznam prioritních dopravních staveb:
D3 Obchvat Českých Budějovic(D3 0310/I Úsilné - Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice - Třebonín)
D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice( D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; D6 (Nové Strašecí - Řevničov)
D48 Frýdek Místek, obchvat
D35 Opatovice - Ostrov (D35 Opatovice nad Labem - Časy a D35 Časy - Ostrov)
D49 Hulín - Fryšták
D55 Otrokovice, obchvat JV část
D11 1106 Hradec Králové - Smiřice
D1 0136 Říkovice - Přerov
Modernizace trati Sudoměřice - Votice
Zdroj: Ministerstvo dopravy