Počet cestujících ve vlacích loni rostl RegioJetu o 20 procent

30.01.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 30. ledna (ČTK) - Společnost Radima Jančury RegioJet loni převezla ve svých vlacích v Česku a v mezinárodních spojích na Slovensko 3,72 milionu cestujících. Jde o dvacetiprocentní nárůst, za nímž je zvyšování kapacity spojů a vyšší zájem o linku mezi Prahou, Ostravou a východním Slovenskem. Dopravce na konci roku 2015 otevřel novou linku z Prahy přes Olomouc do Starého Města u Uherského Hradiště, uvedl v tiskové zprávě mluvčí Aleš Ondrůj. Cestujících loni přibylo i státním Českým drahám.

Růst očekává RegioJet i letos, protože od prosince provozuje tři páry spojů mezi Prahou a Brnem, vlaky pokračují buď do Bratislavy, nebo přes Břeclav do Starého Města. \"Od 26. února také posílíme spojení Prahy s Košicemi, kde nasadíme třetí pár spojů,\" uvedl Jančura.

Českým drahám rostl počet cestujících o jedno procento na 171,5 milionu. Zvýšila se také průměrná vzdálenost jedné cesty a přibylo cestujících v dálkové i regionální dopravě.

Loňské hospodářské výsledky RegioJet zatím nezná. V předchozím roce byl poprvé v zisku, který činil 35 milionů korun, tržby dosáhly téměř 720 milionů. České dráhy v tomtéž roce hospodařily se ztrátou 1,4 miliardy při tržbách přes 33 miliard. Výsledky za rok 2015 by měly zveřejnit v dubnu.

Od středy už nebudou jezdit žluté vlaky RegioJetu na vnitrostátních spojích na Slovensku mezi Bratislavou a Košicemi. Kvůli dopravní politice státu RegioJet neměl dostatek cestujících. Studenti a důchodci mohou jezdit ve státem objednávaných rychlících zdarma, navíc jezdí znovu dříve zrušené vlaky InterCity, které provozuje Železničná spoločnosť Slovensko na komerční riziko. V těchto vlacích dopravce loni převezl 1,1 milionu lidí. Zhruba 2,7 milionu lidí přepravil na regionální státem objednávané lince Bratislava - Komárno.

Díky ukončení provozu může dopravce nasadit na ostravskou linku opět desetivozové soupravy. Kvůli nedostatku vagónů při otevření linky do Brna musel některé vlaky zkrátit. Na noční spoj do Košic nasazuje vlak se 14 vozy včetně lehátkových. Podle Jančury budou lidé dávat stále více přednost cestování nedotovanými spoji a ministerstvo dopravy tím bude moct šetřit při objednávání vlaků.

V letošním roce chce dopravce nasadit do provozu další vagóny, které kupuje ze zahraničí a posléze je nechává modernizovat. Díky tomu se mají zvýšit kapacity nejvíce vytížených vlaků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK