Kodyma jako šéfa drážního regulátora navrhl Ťok už na začátku letošního roku, vláda ale s jeho jmenováním napoprvé nesouhlasila. Nové výběrové řízení proto vypsalo ministerstvo dopravy narychlo vyhlásilo na konci letošního ledna, do konce prvního únorového týdne pak měli zájemci o tuto pozici podat přihlášky.
Takzvaný drážní regulátor by měl začít fungovat v dubnu. \"Nový předseda Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře musí co nejdříve projednat s ministerstvem financí a ministerstvem vnitra systemizaci služebních míst, předložit ji vládě, zajistit výběrová řízení na obsazení nově vzniklých pozic a připravit celý úřad, aby mohl od dubna začít fungovat,\" uvedl v tiskovém prohlášení Ťok.
Úřad bude mít za úkol hlídat rovný přístup státu při přidělování kapacity dopravcům na přeplněných železničních tratích či chránit spoje objednané a financované z veřejných peněz proti komerčním linkám. Na starosti bude mít i přístup k letecké infrastruktuře.
Převzít by tak měl část kompetencí i zaměstnanců Drážního úřadu. Ten je organizací podřízenou ministerstvu dopravy, a nemůže tak plnit funkci nezávislého regulátora, kterého po Česku požaduje EU. Nový předseda by jej měl řídit šest let.
Tomáš Cafourek mal