Itálie podle ministra \"nemá u emisí co skrývat\". Delrio prohlásil, že ministerstvo testovalo 18 vozů společnosti Fiat Chrysler, včetně modelů Fiat 500X, Fiat Doblo a Jeep Renegade, a že všechny splňují emisní normy. Upozornil, že testy tak vyvracejí obvinění vznesená německými úřady.
Německý list WirtschaftsWoche loni v září uvedl, že německé ministerstvo dopravy automobilku Fiat Chrysler obvinilo z využívání nepřípustného systému pro manipulaci s emisemi naftových motorů. Ministerstvo podle listu koncem loňského srpna zaslalo dopis s tímto obviněním Evropské komisi.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) minulý měsíc skupinu Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104.000 jejích naftových aut. Firma ale tvrzení úřadu o nelegálnosti tohoto softwaru odmítla.
Automobilce Fiat Chrysler hrozí rovněž trestní stíhání ve Francii. Francouzská vláda v pondělí večer uvedla, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal pařížské prokuratuře dokument s poznatky ohledně emisí naftových vozů firmy Fiat Chrysler. Vyšetřování podle vlády ukázalo, že emise oxidů dusíku u některých modelů několikanásobně převyšovaly limity.
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.