Blesk zůstal nejčtenějším deníkem, polepšil si Sport

09.02.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 9. února (ČTK) - Nejčtenějším deníkem ve druhé polovině loňského roku zůstal Blesk, následovaný MfDnes. Proti druhému a třetímu čtvrtletí loňského roku Blesku vzrostla čtenost o tři procenta na 995.000 čtenářů. Druhý deník Dnes měl ve stejném období čtenost 609.000 lidí. Nárůst čtenosti zaznamenaly rovněž zaznamenaly Sport a Hospodářské noviny. Vyplývá to z průzkumu Media Projekt, který ve spolupráci s Unií vydavatelů zajišťují agentury STEM/MARK a Median.

Deník Sport četlo podle průzkumu 289.000 lidí, což představuje proti předchozímu období nárůst o dva tisíce čtenářů. Hospodářským novinám vzrostla čtenost o dvě procenta na zhruba 150.000 čtenářů.

Mezi přílohami deníků byl nejčtenějším Blesk magazín TV s milionem a 242.000 čtenáři na vydání. Jen o 23.000 čtenářů měl ve sledovaném období druhý TV magazín.

Mezi časopisy byly nejčtenější týdeníky Nedělní Blesk vydavatelství Czech News Center (540 tis. čtenářů na vydání) a Rytmus života vydavatelství Bauer Media (537 tis. čtenářů na vydání). Největší nárůst ve sledovaném období mezi časopisy zaznamenal titulu Bydlení vydavatelství Business Media CZ, který navýšil svou čtenost o téměř 22 procent.

Průzkum uskutečnily agentury na vzorku více než 12.000 respondentů. Celkem tisk dokáže podle Pavla Šimoníka z agentury STEM/MARK zasáhnout 90 procent populace starší 12 let. Čtenost sice v posledních letech klesá, nejde ale o závratný pokles. I tak je podle statistických výsledků zásah populace u tištěných médií vyšší než u rozhlasu nebo internetu, ke kterému nemá přístup celá populace ČR.

cfr mal

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK