Na loňském obratu firem Icom se autobusová doprava podílela 40 procenty a nákladní doprava 22 procenty. Zbývající díl příjmů zajistily služby zaměřené na autorizovaný servis, prodej pohonných hmot a provoz myček.
Za modernizaci vozového parku zaplatila společnost podle Varhaníka v posledních třech letech více než tři miliardy korun, z toho vloni 730 milionů. \"V roce 2016 bylo pořízeno 140 nových vozidel pro osobní dopravu a 75 vozidel pro nákladní,\" uvedl. Investice v řádu stovek milionů korun firma plánuje také letos.
Zázemí pro cestující autobusů se vloni zlepšilo v Dačicích a ve Svitavách, pracuje se na nádraží v Humpolci. Předsedkyně představenstva Kateřina Kratochvílová podotkla, že dobrou vizitkou pro Icom není jihlavské nádraží. \"Ale tady pořád není rozhodnuté, jestli autobusové nádraží zůstane na svém místě, nebo se bude stěhovat,\" uvedla. Jihlavská radnice totiž plánuje vytvořit dopravní terminál s autobusy u městského vlakového nádraží.
Nové logistické centrum by chtěla společnost Icom postavit do dvou let v jihlavské lokalitě Bedřichov. Obsahovat má tři haly o rozloze od 9000 po 12.500 metrů čtverečních, které bude Icom pronajímat dalším firmám pro výrobu nebo jako sklady. Jde o investici mezi půl miliardou až 600 miliony korun.
Icom provozuje 800 autobusů, které loni ujely 44,3 milionu kilometrů, meziročně o 1,1 procenta více. V tuzemské a zahraniční nákladní dopravě používá Icom 300 vozidel. Rozsah této dopravy loni stoupl o desetinu na 30,3 milionu kilometrů. Do uskupení Icom patří i ČSAD Benešov, ČSAD Jindřichův Hradec, ČSAD Slaný a ČSAD Ústí nad Orlicí, a také dopravní firmy Trado Mad a Trado Bus.