\"Jsme tím rozhodnutím velmi překvapeni, až v šoku,\" uvedla automobilka. Dodala, že pravidla měření emisí ve všech zemích dodržuje a své automobily nikdy nevybavovala softwarem, který by umožňoval s měřením emisí manipulovat. Naftové technologie PSA se po emisním skandálu německého koncernu Volkswagen vážnější kritice zatím vyhýbaly, upozorňuje agentura Reuters.
Francouzská vláda neupřesnila, co materiály předané prokuratuře obsahují. Úřad pro ochranu spotřebitelů se podle agentury DPA opírá o testy emisí aut a o dokumenty, které získal při svém vyšetřování zahájeném v reakci na emisní skandál Volkswagenu.
PSA je čtvrtou automobilkou, kvůli které se úřad v souvislosti s emisemi naftových vozů obrátil na prokuraturu. Ta už loni začala vyšetřovat německý Volkswagen a letos v lednu zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault.
V pondělí francouzská vláda oznámila, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal prokuratuře materiály s poznatky ohledně emisí naftových vozů italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Vyšetřování úřadu podle vlády ukázalo, že emise u některých modelů FCA několikanásobně převyšovaly limity.
Firma však tvrdí, že její automobily plně odpovídají emisním normám. Italská vláda navíc ve středu uvedla, že nové testy automobilů FCA nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval s měřením emisí manipulovat.
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.