Nová dálnice by měla pomoci obcím podél silnice I/35, jako jsou například Holice. \"Částečně se uleví i lidem v Hradci Králové, kterým nebude projíždět tolik aut. Sníží se i emise a hluková zátěž, kterým jsou v současnosti lidé v okolí silnice I/35 vystavováni,\" uvedl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).
Vydané závazné stanovisko obsahuje 14 opatření, která mají přispět ke snížení vlivů dálnice na životní prostředí a veřejné zdraví. Jde například o kontrolní monitoring hluku a hydrogeologický monitoring zdrojů podzemní vody, dále opatření k ochraně fauny, minimalizaci vlivů na ptačí oblast Komárov nebo evropsky významnou lokalitu Uhersko. Všechny podmínky jsou závazné.
Ministerstvo dopravy musí kvůli starým posudkům, které EU přestala uznávat, zopakovat proces posuzování dopadů staveb u více než stovky rozpracovaných stavebních projektů. Pro devět prioritních staveb česká vláda v Bruselu vyjednala možnost neopakovat celý proces, ale uskutečnit jen zjednodušené řízení. Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které tento proces absolvovaly ještě podle starého zákona z roku 1992.
Seznam prioritních dopravních staveb:
D3 Obchvat Českých Budějovic(D3 0310/I Úsilné - Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice - Třebonín) D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice( D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; D6 (Nové Strašecí - Řevničov) D48 Frýdek Místek, obchvat D35 Opatovice - Ostrov (D35 Opatovice nad Labem - Časy a D35 Časy - Ostrov) D49 Hulín - Fryšták D55 Otrokovice, obchvat JV část D11 1106 Hradec Králové - Smiřice D1 0136 Říkovice - Přerov Modernizace trati Sudoměřice - Votice