Podle ředitele brněnského dopravního podniku Miloše Havránka město dotaci rozdělí na 44 kloubových a 16 standardních autobusů na CNG. S dotacemi uspěly i Hradec Králové (236 mil. Kč) a Pardubice (157 mil. Kč).
Podle pověřeného ředitele pardubického dopravního podniku Tomáše Pelikána by na obnovu trolejbusů a tramvají v Česku bylo potřeba celkem 17,3 miliardy korun. \"Takový objem investic by do roku 2022 snížil průměrné stáří vozidel pod 12 let,\" uvedl.
Kromě ministerstva pro místní rozvoj má dotační titul, ze kterého mohou města čerpat i peníze na MHD, také ministerstvo dopravy. Čerpání peněz na stavby silnic a dálnic z tohoto programu přitom ohrožují změny procesu hodnocení dopadů staveb na životní prostředí (EIA). \"Pro takový případ bychom uvítali realokaci finančních prostředků mezi dotačními programy tak, aby mohly být tyto prostředky využity k další obnově vozového parku,\" uvedl předseda Sdružení dopravních podniků ČR Michal Kraus.
Částky získané dopravními podniky z IROP: dopravní podnik - město: částka (Kč): využití: Brno 411 milionů 60 autobusů na stlačený zemní plyn (CNG) Hradec Králové 236 milionů pořízení elektrobusů a trolejbusů s pomocným pohonem, pořízení bezemisních vozidel Ostrava 170 milionů obnova vozového parku - lokalita Hraničník Olomouc 164 milionů bezemisní vozidla České Budějovice 119 milionů nákup 11 nízkopodlažních elektrobusů Frýdek-Místek 80 milionů bezemisní a nízkoemisní vozidla
zdroj: Sdružení dopravních podniků ČR