\"Očekávám, že to nastane,\" řekla Zypriesová novinářům o plánu spojení na okraj konference v Berlíně. Dodala, že ona sama transakci raději označuje za fúzi než za převzetí Opelu francouzským podnikem. \"Děláme všechno pro to, aby továrny a zejména výzkum zůstaly v Německu. To je náš prvořadý cíl,\" citovala ministryni agentura Reuters.
Spojení obou automobilek uvítal ministr hospodářství německé spolkové země Porýní-Falc Volker Wissing, podle něhož příchod PSA do Opelu povede k vytvoření \"evropského šampiona\". Opel má jednu ze svých německých továren v porýnskofalckém městě Kaiserslauternu.
Britský ministr pro podnikání Greg Clark po dnešním setkání s prezidentem GM Danem Ammannem řekl, že byl ujištěn, že GM v Británii nehodlá \"racionalizovat\" své výrobní aktivity. Dodal, že v příštích dnech bude v těsném kontaktu s představiteli GM i PSA. Britské odbory Unite ale zůstaly obezřetné a daly najevo, že se k plánu vyjádří, až zjistí záměry PSA.
Dva zdroje blízké PSA agentuře Reuters řekly, že součástí plánu francouzské společnosti na koupi evropské divize GM je i rušení výrobních kapacit a pracovních míst. V popředí těchto úvah jsou údajně právě výrobní aktivity v Británii, jelikož tam lze propouštět mnohem snadněji než v Německu. PSA se k těmto zprávám odmítla vyjádřit.
Vauxhall zaměstnává v Británii asi 4500 lidí, Opel má v Německu kolem 19.000 zaměstnanců. Zprávy o možnosti prodeje evropské divize GM vyvolaly v Londýně i Berlíně obavy z omezování výroby a zaměstnanosti v jejich zemích ve prospěch Francie.
PSA v úterý oznámila, že uvažuje o převzetí evropských aktivit GM. Případné spojení by vytvořilo druhou největší automobilovou skupinu v Evropě a vyvinulo silnější konkurenční tlak na největší evropskou automobilku Volkswagen.
Spojením PSA s Opelem a Vauxhallem by vznikla skupina se zhruba 16procentním podílem na evropském automobilovém trhu. Sesadila by tak z pozice evropské dvojky francouzský Renault a dostala by se za německou skupinu Volkswagen, která má na evropském trhu podíl 24 procent.