Podle Ťoka je již vykoupeno přes 99 procent pozemků, zbytek se vyvlastňuje a ŘSD požádalo o stavební povolení. \"Počítáme s tím, že stavební povolení rozdělíme tak, abychom mohli stavět a dokončit věci tam, kde to není dořešené,\" uvedl Ťok. První dva úseky by měly být hotové zhruba za tři roky od zahájení stavby. Stát také podle ministra počítá s tím, že bude financovat výstavbu přivaděčů na D35 v Pardubickém kraji, jak přislíbil v memorandu v roce 2006.
První dva úseky Opatovice - Časy a Časy - Ostrov získaly před několika dny kladný posudek stavby na životní prostředí (EIA). Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončuje výběrová řízení na archeologické průzkumy. Původní odhad ceny zemních prací se zřejmě sníží z 300 milionů korun na zhruba pětinu, archeologická část z 200 milionů na 80 procent. \"V součtu budeme určitě méně než na polovině,\" řekl ředitel pardubické správy ŘSD Bohumil Vebr. Soutěž byla rozdělena na 12 částí, zvlášť na zemní práce, o něž se uchází 15 firem, a zvlášť na práce archeologické se třemi zájemci.
Do soutěže na výstavbu se na jeden úsek přihlásilo 15, na druhý 14 zájemců, většinou sdružení stavebních firem. Kromě českých se o zakázku ucházejí společnosti z Řecka, Itálie, Kazachstánu či Turecka. Vítězové by mohli být známi zhruba v polovině roku.