\"Já si myslím, že částky, které jsou pro přepravce, nejsou moc velké, že kraje to zvládnou, a je potřeba najít způsob, jak to dostat k řidičům, aby neodcházeli,\" uvedl Babiš.
Problém podle něj spočívá ve špatně uzavřených smlouvách mezi kraji a poskytovateli veřejné dopravy, a také v tom, že dopravci pravděpodobně nedali peníze řidičům. Hejtmanství by měla podle ministra financí začít přemýšlet o krajských dopravních podnicích.
\"A možná bychom mohli přemýšlet o nějaké modernější přepravě, například elektrobusech. A potom bychom nemuseli řešit smog,\" dodal v narážce na špatnou situaci ovzduší, která tuto zimu v mnoha krajích panuje.
Představitelé krajů chtějí, aby navýšení mezd řidičů nezůstalo pouze na regionech a přispěl na ně i státní rozpočet. Dále se kraje snaží zajistit, aby peníze, jež regionální správy dopravcům přidají, skutečně skončily u šoférů.
Od začátku letošního roku vláda nařízením zvýšila minimální mzdy pro řidiče ze 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč. Řidičům by se rovněž měl zvýšit příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami z 50 korun na hodinu na 88 Kč a nově byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za práci v náročném prostředí. Babiš uvedl, že jeho hnutí nesouhlasilo s navýšením tarifů bez stanovení toho, kde se peníze vezmou.
Dopravní odboráři vyhlásili před dvěma dny kvůli mzdám řidičů stávkovou pohotovost, neboť slíbené zvýšení mezd podle nich respektuje jen minimum zaměstnavatelů. V pondělí bude o mzdách šoférů jednat vláda s Asociací krajů, zabývat se tímto tématem bude i pondělní tripartita. Odboráři chtějí o stávce rozhodnut po jednání. Odborové organizace v Ústeckém kraji už ohlásily stávku na 8. března. Kraje, které dopravu linkovými autobusy objednávají, šoféry vyzvaly, aby od protestu upustili.