Firma by do budoucna chtěla, aby se podíl velkoobchodu podílel na celkových tržbách deseti procenty. \"To by bylo velmi dobré,\" řekl Dohnal. V roce 2015 činily celkové tržby 1,7 miliardy, výsledek hospodaření však byl záporný 156 milionů.
Kvůli snaze proniknout na velkoobchodní trh firma Baťa poprvé přijela na veletrh Kabo. \"Začít z ničeho je poměrně obtížné, proto je potřeba přijet na výstavu. Kabo je jediná v Česku. Zatím jsme úplně na začátku,\" uvedl Dohnal. Veletrh by měl přivést Baťovi první velkoobchodní partnery.
Nabízí jim prodej čtyř značek. Jednou je Weinbrenner, která se zhruba ze 40 procent vyrábí v továrně v Dolním Němčí na Uherskohradišťstku. Další je značka Power a také francouzská Le Coq Sportif a italský Diesel. \"Dosud bylo možné koupit v Česku jen omezené množství modelů z kolekce,\" uvedl Dohnal. Prodávaly se v maloobchodních prodejnách Baťa a ty braly jen modely, které se jim hodily do kolekce. Nyní se množství modelů na českém trhu výrazně zvýší.
Zákazníci už se u Bati mohou podle Dohnala spolehnout na vyšší kvalitu, protože firma poměrně čerstvě opouští výrobu v Číně a dalších zemích v jihovýchodní Asii a přesunuje ji do Evropy. \"Důvodem je hlavně kvalita. A dále také množství, které lze objednat. Na nízký počet párů od jednoho modelu v podstatě nereagují a ani se nejde dostat na výhodnou cenu,\" vysvětlil Dohnal.
Baťa v současnosti provozuje zhruba 70 prodejen v Česku a 30 na Slovensku. \"Prodejní síť je stabilizovaná, občas nějaká prodejna otevře a občas zavře. Trh je hodně konkurenční,\" poukázal Dohnal na spoustu nákupních center, kde se snaží otevírat prodejny největší konkurenti, jako jsou Humanic, Deichmann či CCC Obuv. \"Konkurencí jsou i řetězce se sportovním zbožím,\" doplnil Dohnal.
Akciová společnost Baťa vznikla v roce 1991 a navázala na výrobu národního podniku Svit. Jejím jediným akcionářem je nyní nizozemský International Footwear Investment B.V., v Česku zaměstnává přes 900 lidí.