Opozičním občanským demokratům se nepodařilo prosadit její zamítnutí. Předlohu ještě musejí posoudit senátoři a podepsat prezident.
Stát může podle nynějšího znění normy převést na kraje pouze celkovou správu těchto silnic, což by ale podle předkladatelů představovalo pro regiony nepřiměřenou zátěž. Kraje to od uzavření příslušných veřejnoprávních smluv podle nich odrazuje.
Novela podle předkladatelů umožní státu spolupracovat s kraji a využívat jejich technické kapacity například jen pro běžné opravy a zimní údržbu, aniž by se na regiony přenášela odpovědnost za úplnou správu silnic prvních tříd. Autoři předlohy očekávají i úspory.
Kritici změn poukazují na to, že dodavatelé prací by měli být vybíráni výhradně v soutěžích. \"Když se soutěží, minimálně třetina nákladů se ušetří,\" řekl Petr Bendl (ODS). Podle Karla Šidla (KSČM) je taková interpretace chybná. V novele jde podle něho o to, aby krajští silničáři vůbec mohli letní a zimní údržbu provádět, když v soutěži vyhlášené Ředitelstvím silnic a dálnic zvítězí.