Skupina, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, také odepsala ze základního provozního zisku vyšší jednorázové náklady, než se očekávalo. Ty dosáhly 7,5 miliardy eur a z toho 6,4 miliardy dala na řešení následků emisního skandálu. Analytici čekali celkový odpis jen 4,2 miliardy eur.
Se započtením odpisů činil provozní zisk společnosti 7,1 miliardy eur proti ztrátě 4,1 miliardy eur za rok 2015. Analytici oslovení agenturou Reuters odhadovali tento zisk v průměru na 10,5 miliardy eur.
K rekordní provozní ziskovosti skupině dopomohl růst prodeje luxusních vozů Audi a Porsche. Volkswagen díky tomu zvýšil dividendu více, než se čekalo. Dividenda na preferenční akcii se zvýší o 0,17 eura na 2,06 eura a na kmenovou akcii stoupne o 0,11 na rovná dvě eura. Analytici čekali u preferenční akcie dividendu 1,86 eura.
V letošním roce čeká Volkswagen provozní ziskovou marži 6-7 procent. Loni tento ukazatel činil 6,7 procenta.
Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál vedl k prudkému poklesu ceny akcií Volkswagenu a náklady spojené s jeho urovnáním těžce zasáhly hospodářské výsledky podniku. Skupina utrpěla rekordní celoroční čistou ztrátu 1,6 miliardy eur po zisku téměř 11 miliard eur v předešlém roce.
Volkswagen v lednu sdělil, že loni navzdory emisnímu skandálu zvýšil prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů. Vystřídal tak japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu. Automobilka Škoda loni dodala zákazníkům rekordních 1,128 milionu vozů, o téměř sedm procent více než v předchozím roce.