WPP zvýšila zisk, čeká však zpomalení růstu tržeb

03.03.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 3. března (ČTK) - Největší světová reklamní skupina WPP loni zvýšila čistý zisk o 21 procent na 1,4 miliardy liber (zhruba 44 miliard Kč). Firma ve své dnešní zprávě ale zároveň předpověděla zpomalení růstu tržeb v letošním roce, na což její akcie zareagovaly na burze propadem asi o šest procent.

WPP, která vlastní například reklamní agentury Ogilvy & Mather a Hill & Knowlton, působí ve 113 zemích světa a zaměstnává přes 200.000 lidí. Firma upozornila, že klienti se snaží omezovat výdaje, což zostřuje konkurenční boj v reklamním průmyslu.

Podnik předpokládá, že tempo růstu tržeb mu v letošním roce zpomalí na dvě procenta ze zhruba tří procent v loni. Podle analytika Neila Wilsona ze společnosti ETX Capital se v tomto výhledu odráží loňské rozhodnutí Británie opustit Evropskou unii. Vliv má ale také politická nejistota v Evropě.

\"Máme zde velmi soutěživé prostředí. Hospodářský růst je slabý, inflace nízká a klienti se soustředí na náklady,\" řekl agentuře Reuters zakladatel a generální ředitel WPP Martin Sorrell. Zostřená konkurence podle něj firmu připravila o některé významné kontrakty.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK