Správní rada PSA, výrobce vozů Peugeot a Citroën, podle jednoho ze zdrojů již dnes dohodu schválila. Mluvčí PSA a Opelu se ke zprávě odmítli vyjádřit.
PSA a GM již nyní spolupracují při výrobě některých modelů v Evropě. Minulý měsíc automobilky potvrdily, že GM jedná o úplném prodeji Opelu a jeho sesterské britské značky Vauxhall PSA, což vyvolalo všeobecné obavy z možného snižování počtu pracovních míst. Manažeři Opelu dnes odložili setkání na radnici se zaměstnanci na pondělní ráno s tím, že nemohou ještě jednat o detailech plánované akvizice.
Šéf PSA Carlos Tavares minulý týden uvedl, že úplné převzetí Opelu nabízí příležitost k vytvoření evropského automobilového šampiona, který by mohl brzy prodat více než pět milionů vozů ročně. Loni PSA prodala 3,15 milionu vozů. PSA rovněž podle zdrojů očekává ze spojení úspory až dvě miliardy eur (54 miliard Kč).
Spojením PSA s Opelem a jeho sesterskou značkou Vauxhall vznikne skupina se zhruba 16procentním podílem na evropském automobilovém trhu, která vystřídá francouzský Renault na pozici druhé největší evropské automobilky za německou skupinou Volkswagen. Ta má na evropském trhu podíl 24 procent.
Opel se v době světové finanční krize dostal do existenčních problémů. GM uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat vlastními silami. Restrukturalizace zahrnovala propouštění zaměstnanců i zavírání továren. Opel doufal, že do loňska se vymaní ze ztrát, za minulý rok ale utrpěl další ztrátu 257 milionů dolarů (6,6 miliardy Kč). Firma zvýšila v loňském roce prodej na evropském trhu o zhruba čtyři procenta na 1,16 milionu vozů, což bylo maximum od roku 2011.
PSA v České republice provozuje společně s japonskou společností Toyota kolínskou automobilku TPCA.