\"Sbíráme data z jednotlivých krajů. Tak, jak je zatím zmapováno, došlo k nárůstu mezd, ne ale všude a ne, jak jsme si představovali,\" uvedl Pomajbík
Odbory podle něj musí nyní vyjednat kolektivní smlouvy. \"Stávka nemusí být namířena proti krajům, stávka může být proti komukoliv, s kým se nejsme schopni dohodnout, a to mohou být i zaměstnavatelé,\" řekl. \"Nechceme stávkovat, chceme jen vyšší mzdy pro řidiče,\" zdůraznil.
Předseda svazu nyní objíždí jednotlivé kraje. \"Zatím se setkávám s tím, že je deklarována snaha o řešení. Na tahu jsou nyní také zaměstnavatelé,\" uvedl. Podle informací Ústeckého kraje dopravci působící v regionu řidičům mzdy zvýšili. Důvod ke stávce tak podle vedení samosprávy není. \"Minimálně některé odborové organizace si nechaly vše vysvětlit a uznaly, že jsou to věci na dlouhodobá jednání, která se povedou dál,\" řekl Bubeníček.
Stávkový výbor zástupců odborářů tří dopravců v Ústeckém kraji rozhodl, že odvolá stávku a připojí se k ultimátu OSD. \"Doufáme, že po skončení ultimáta 15. 3. 2017 a po předchozích jednáních na té nejvyšší úrovni, kam má OSD lepší přístup, se situace okolo financování navýšení mezd řidičů autobusů ze strany krajů definitivně zlepší a bude zvolen mechanismus, kterým bude možné naplnit záměr vlády ČR,\" uvedl stávkový výbor v dopise jednotlivým střediskům v kraji. Text dopisu má ČTK k dispozici.
Od začátku letošního roku vláda svým nařízením zvýšila minimální mzdy pro řidiče ze 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč, aniž ale na zvýšení kabinet poskytl peníze z rozpočtu. Řidičům by se rovněž měl zvýšit příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami z 50 korun na hodinu na 88 Kč a nově byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za práci v náročném prostředí.
Šoféři očekávali, že rozdíl v platech oproti loňsku bude několik tisíc, dostali ale většinou řádově několik stovek korun navíc. Příčinou bylo sloučení prémií se základní složkou platu.