Firma SkyToll požadovala, aby úřad zastavil provoz mýtného systému, který na základě smlouvy s ministerstvem dopravy spravuje společnost Kapsch. Firma si stěžovala, že Kapsch získal zakázku bez řádného tendru.
Úřad už v první instanci argumentoval tím, že na výběru mýta je veřejný zájem a vyhovění SkyTollu, a tudíž zastavení výběru elektronického mýta prostřednictvím společnosti Kapsch, by Česko poškodilo. SkyToll zamítnutí rozkladu ze strany ÚOHS potvrdil, odmítl jej ale jakkoliv komentovat.
SkyToll dlouhodobě usiluje o zakázku na výběr mýta v České republice. Podání SkyTollu nebylo jedinou stížností na postup ministerstva. ÚOHS už dříve řešil podobnou stížnost, kterou podalo hnutí Starostové a nezávislí. Uzavření smlouvy za více než pět miliard korun bez výběrového řízení úřad v rozhodnutí označil za nezákonné a ministerstvo dopravy potrestal milionovou pokutou.
Předseda představenstva SkyTollu Matej Okáli už dříve označil pokutu pro ministerstvo za nedostatečnou, a obrátil se proto na Evropskou komisi. Pokud by firma nevyužila všechny dostupné prostředky, je přesvědčen, že ministerstvu dopravy by nic nebránilo v tom, aby ani po třech letech nevypsal na správu mýta veřejnou soutěž.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Za deset let se na mýtném v Česku vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.