V Kutné Hoře začala dlouho plánovaná uzavírka malínského nadjezdu

13.03.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Kutná Hora 13. března (ČTK) - V Kutné Hoře dnes začala dlouho plánovaná uzavírka malínského nadjezdu, který má být zdemolován a nahrazen novým. Práce potrvají do konce příštího roku a vyžádají si 82,9 milionu korun bez DPH. Dnešní uzavření mostu nepříznivě zasáhlo do života 1500 obyvatel kutnohorské místní části Malín, kterým se zkomplikovalo dojíždění do prace, do škol či za nákupy. Objížďka vede přes Kaňk nebo Církvici.

Polední auta na most vjela před polednem. Poté pracovníci soukromé firmy na silnici instalovali cedule se zákazem vjezdu všem mimo vozidel stavby a se zákazem vstupu chodců. Kutná Hora kvůli uzavírce upravila jízdní řád autobusů, místní požadovali hlavně to, aby se dostali na vlakové nádraží.

\"Smluvní doprava zajištěná jiným dopravcem, která nahrazuje neobsazené spoje dopravcem Arriva, bude jezdit do 31. března 2017 v režimu Malín, Kaňk, Kutná Hora hlavní nádraží, včetně zajištění spojů sobota a neděle. Od 1. dubna 2017 bude zajišťovat veškerou dopravu ve stejném režimu Arriva,\" sdělil ČTK místostarosta Josef Viktora (ANO).

Zahájení prací se několikrát odkládalo. Investor nejdříve na rekonstrukci složitě hledal peníze. Když je našel, zkomplikovalo akci odvolání neúspěšných uchazečů o zakázku. Mezitím vypršelo stavební povolení, protože stavba nebyla zahájena do dvou let od nabytí jeho právní moci. Muselo se tak žádat o prodloužení.

Letos se zase uzávěra posouvala kvůli mrazivému počasí. Dopravní uzavírka byla původně plánována od 1. února, poté se o měsíc posunula a nakonec byla odložena ještě o 11 dní. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla byla letos zpřesněna technologie demolice mostní konstrukce a podařilo se první etapu zkrátit.

Kvůli havarijnímu stavu byla na mostě v roce 2011 instalována značka bránící vjezdu vozidel s hmotností přes 5,2 tuny na jednu nápravu. \"Bylo zjištěno, že nosná konstrukce mostu je již značně postižena zatékáním, nedostatečným krytím betonářské výztuže, degradací betonu, korozí ložisek i výztuže a nefunkčním izolačním systémem. Beton spodní stavby je degradován, krycí vrstva je potrhaná. Životnost stávajícího mostu byla 50 let, u nového mostu se bude jednat o 100 let,\" uvedl Rýdl.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK