Významný nárůst intenzity dopravy zaznamenali sčítači agentury Ipsos například na úsecích D6 od pražských Řep po Jeneč a Hostivici. Zejména na samém počátku dálnice u křížení s Pražským okruhem se intenzita provozu od předposledního sčítání v roce 2010 zvýšila o 90 procent na téměř 40.000 vozidel za 24 hodin.
Tradičně velmi silný provoz zůstává nadále na dálnici D1 u Prahy a u Brna. Zejména u Prahy již ale nejsou tak významné nárůsty od předchozího měření. Například v úseku mezi Spořilovem a Chodovem dosahují průměrné intenzity téměř 100.000 vozidel během 24 hodin, v následujícím úseku k Průhonicím pak přesahují 80.000. V případě prvního úseku jde o 11procentní nárůst a u druhého pouze o jednoprocentní.
Vysoké nárůsty intenzity jsou ale například na dálnici D11, kde v úseku u Benátek nad Jizerou jde o nárůst o 70 procent. O zhruba polovinu se zvýšila průměrná dopravní intenzita na D52 mezi Rajhradem a Pohořelicemi na Brněnsku. Slabší provoz je pak podle sčítání například na dálnici D7 u Buštěhradu.
Sčítání dopravy spustilo Ředitelství silnic a dálnic vloni v květnu s ročním zpožděním. Sčítání dopravy se v Česku prováděla v pětiletých cyklech, poslední šetření ale ŘSD nedokázalo vysoutěžit včas. Důvodem byly podle ŘSD nejasnosti způsobené plány předchozího ministra dopravy Antonína Prachaře. Ten například plánoval využít pro sčítání nezaměstnané.
Sčítalo se na 6000 úsecích všech tříd silnic a dálnic. Definitivní výsledky budou známé během druhého letošního čtvrtletí, dodalo ŘSD.