\"Únor ukazuje nerovnoměrný vývoj na trzích v jednotlivých regionech,\" uvedl šéf prodeje Volkswagenu Fred Kappler. \"Ve střední a východní Evropě i v Severní Americe se nám podařilo dodávky zvýšit, zatímco v Německu i v Asii a Tichomoří zůstaly dodávky pod loňskou úrovní,\" dodal. Upozornil nicméně, že v celém letošním roce Volkswagen i nadále počítá se solidním růstem prodeje v Číně.
V únoru se prodej Volkswagenu na čínském trhu snížil téměř o dvě procenta. V západní Evropě klesl o čtyři procenta a v Brazílii dokonce o téměř devět procent. Ve střední a východní Evropě však koncern zaznamenal nárůst prodeje o téměř 12 procent a v Severní Americe zvýšil odbyt o osm procent.
Škoda Auto již v pondělí oznámila, že v únoru zvýšila prodej o 3,1 procenta na 81.200 vozů. Zaznamenala tak nejúspěšnější únor ve své historii. Ke zlepšení přispěl zájem o vozy Škoda ve střední a východní Evropě a také v Indii a Izraeli.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. V loňském roce podnik navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.