Přípravné práce začaly už v loňském roce, celá akce by měla skončit do října 2019. Kromě obnovy nástupišť a další staniční infrastruktury projekt počítá s modernizací 5,7 kilometru kolejí mezi oběma stanicemi.
\"Výsledkem bude modernizovaný kus třetího koridoru, který ještě doteď nebyl udělaný,\" uvedl Nejezchleb. Za důležité považuje hlavně to, že po dokončení úseku Rokycany-Plzeň bude kompletně modernizovaná celá trať z Berouna do Plzně. Zbývající úsek z Berouna do Prahy chce SŽDC podle Nejezchleba opravit zhruba do roku 2025. \"Tam jsou nesmírně složité podmínky,\" upozornil. Příští rok by se podle něj nicméně mohlo začít pracovat v úseku Smíchov-Černošice.
Úsek u Berouna je součástí koridoru protínajícího Česko od německých hranic přes Plzeň, Prahu, Pardubice a Ostravu směrem k hranicím se Slovenskem. Rekonstrukce tohoto úseku je jedním z prvních projektů, které jsou hrazeny z evropského operačního programu Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility - CEF).