Firma pod novým vlastníkem, norskou společností Orkla, změnila od loňska metodiku výpočtu tržeb. Nyní vykazuje tzv. čisté tržby, očištěné od bonusů a trade marketingu. Podle staré metodiky firma předloni vykázala tržby 6,01 miliardy korun.
\"Velmi se nám dařilo například na domácím trhu v Česku, kde jsme narostli o více než pět procent, což je znatelně více než v průměru rostl celý český trh potravin,\" uvedl k loňským číslům generální ředitel Hamé Martin Štrupl. Z českého trhu pochází polovina tržeb, 17 procent ze Slovenska, desetina z Ruska a devět procent z Maďarska. Mezi nová exportní teritoria kunovické firmy patří například Indonésie, Irák a Írán.
Tržby v Maďarsku loni stouply o 7,8 procenta, v Rusku o 1,2 procenta. Výrazně, o 112 procent, se zvýšily tržby na Ukrajině. \"Daří se nám v Izraeli, hodně nyní i v balkánských zemích, Itálii, slibně se rozvíjíme i v Číně a jsme úspěšní i v průniku na nové exportní trhy, jako je Vietnam nebo Haiti,\" dodal Štrupl.
Největší podíl na tržbách, 39 procent, měly trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky, masové konzervy a také hotová jídla.
Letos firma plánuje investice do výroby 180 milionů korun, což je podobné jako loni. Půjde hlavně o posílení automatizace výroby v závodech, což firmě umožní vyrovnat se s nedostatkem pracovních sil na trhu. \"Půjde například o zavedení automatizovaného vkládání skla na dvou linkách současně v závodě v Uherském Hradišti, nové plně automatizované linky na výrobu ovocno-zeleninových výrobků do plastových obalů v závodě v jihomoravském Podivíně nebo zahájení kompletní modernizace bzeneckého závodu,\" uvedl mluvčí firmy Petr Kopáček.
Hamé loni převzala norská skupina Orkla. Hamé má v Česku a na Slovensku vedoucí pozici na trhu paštik, hotových jídel, kečupů, konzervované zeleniny, džemů a dětské výživy. Mezi nejznámější značky firmy patří Májka, Znojmia a Otma. Firma exportuje do zhruba 40 zemí, má sedm výrobních závodů v ČR a tři v zahraničí. Hamé má zhruba 2500 zaměstnanců.