Finanční divize skupiny nabízí financování nákupů automobilů zákazníkům a prodejcům a zařizuje skupině bankovní a leasingové transakce. Letošní výsledek bude podle Fiedlera záviset na tom, jak z hlediska nákladů financování dopadne návrat Volkswagenu na dluhopisové trhy. Společnost právě dnes vydává svou první emisi dluhopisů po roce a půl od vypuknutí skandálu.
Provozní zisk celé skupiny Volkswagen loni vzrostl o 14 procent na rekordních 14,6 miliardy eur, uvedla automobilka v polovině března. Dodala, že se jí podařilo vyrovnat se s náklady na skandál a že jejím cílem je výsledky hospodaření v letošním roce dál zlepšit. Upozornila ale na problémy své vlajkové značky VW, jejíž zisk se snížil.
Tržby skupiny se loni zvýšily o 1,9 procenta na rekordních 217 miliard eur (5,9 bilionu Kč). Čistý zisk dosáhl 5,14 miliardy eur po ztrátě 1,6 miliardy eur v roce 2015. Automobilka, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, loni dodala na trh rekordních 10,3 milionu aut a vystřídala japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.
Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál vedl k prudkému poklesu ceny akcií Volkswagenu a náklady spojené s jeho urovnáním tvrdě zasáhly hospodářské výsledky firmy, která se propadla do ztráty.