Při jednotlivých cestách do Německa je podle Vomáčky možné hledat cesty mimo dálnice, pokud ale lidé do země dojíždějí za prací nebo na pravidelné nákupy, pak si zřejmě dálniční známku raději koupí. Náklady na německé mýtné by se tak do budoucna mohly projevit i při výběru nového vozu. Lidé pravidelně dojíždějící do Německa tak budou stále častěji pořizovat nová ekologičtější vozidla, která mají německou dálniční známku levnější.
Příkladem trasy, kterou budou Češi zpravidla objíždět, je podle Vomáčky cesta za nákupy do Drážďan. Ty nepředstavují při vynechání dálnice příliš velkou zajížďku a šofér to na spotřebě paliva příliš nepozná, dodal mluvčí automotoklubu.
Mýtné začne pro osobní auta platit v roce 2019, jeho zavedení dnes schválil německý Spolkový sněm. Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun), dvouměsíční od 7 do 50 eur (189 až 1351 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3513 korun).