Antimonopolní úřad případ nechce komentovat, u kartelových řízení to obvykle ani nedělá. \"K dané věci nemůžeme poskytovat žádné informace,\" uvedl tiskový mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka, pod které ČD Cargo patří, je případ z roku 2006, tedy z doby před samotným vznikem společnosti ČD Cargo. \"Celá věc je stále v šetření, ÚOHS dosud nevydal žádné stanovisko. S příslušnými orgány aktivně spolupracujeme,\" uvedl Joklík.
Firma se bránila u soudu přepadovému místnímu šetření v sídle firmy, které ÚOHS udělal. \"Naše žaloba na ochranu před nezákonným zásahem ve správním řízení byla Krajským soudem v Brně skutečně zamítnuta, ze strany ČD Cargo se však jednalo o jediný možný a zcela standardní procesní krok. Vzhledem k aktuálnosti rozhodnutí v tuto chvíli teprve probíhá vyjasnění dalších procesních náležitostí,\" uvedl Joklík.
Vedle ČD Cargo ÚOHS zřejmě podezřívá z účasti na kartelu i další firmy. Na dotaz o jaké jde, ale nereagoval. Mluvčí soudu ČTK řekla, že úřad zahájil s firmou řízení pro možné \"porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže při jednání ve vzájemné shodě, anebo dohodě účastníků správního řízení, případně s dalšími soutěžiteli, spočívajícím v rozdělení trhu, zákazníků a zakázek na přepravu zboží, v cenové koordinaci a výměně citlivých informací při poskytování přepravních a zasilatelských služeb\". ÚOHS kartelová řízení vede obvykle několik let, výsledkem mohou být pokuty v řádech desítek i stovek milionů korun.
ČD Cargo je dceřinou společností Českých drah. Největší tuzemský železniční nákladní dopravce ročně přepraví 78 milionů tun nákladu. Předloni hospodařil s čistým ziskem zhruba půl miliardy korun, zatímco celá skupina zejména kvůli prohrané arbitráži se Škodou Transportation a zvýšeným nákladům na provoz v souvislosti s rozsáhlými výlukami na železnici prodělala 1,4 miliardy korun.