\"Růst našeho čistého zisku a konsolidovaných tržeb v roce 2016 byl především dán příznivým vývojem objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek při prodejích v České republice a na Slovensku a zároveň příznivým vývojem cen v České republice,\" uvedl předseda představenstva Árpád Könye. Provozní zisk firmy se zvýšil o 8,4 procenta na 3,5 miliardy korun. Tržby v tuzemsku bez spotřební daně a DPH vzrostly o 5,7 procenta na šest miliard Kč.
Objem domácího odbytu stoupl o 3,9 procenta na 9,2 miliardy kusů cigaret, na Slovensku o 0,7 procenta na čtyři miliardy cigaret. Tržní podíl v ČR se zvýšil o 0,2 procentního bodu na 46,1 procenta, na Slovensku o 0,1 procentního bodu na 57,1 procenta. Celkový trh cigaret vzrostl v Česku o 0,1 procenta a na Slovensku o 0,3 procenta klesl.
Könye vidí za nárůstem tržního podílu v ČR se především zvýšení podílu značek Marlboro, L&M a Philip Morris. Značka Marlboro podle něj těžila ze změny designu krabiček červené a zlaté varianty uvedené v roce 2015. \"Pokračující růst značky L&M byl zejména dán úspěšným uvedením varianty L&M Double Forward Purple, cigarety s ochucenou kapslí v rostoucí kategorii cigaret s kapslí uvnitř filtru. Růst značky Philip Morris byl hlavně podpořen pokračujícím úspěchem varianty Philip Morris Original,\" dodal Könye.
Philip Morris ČR je předním výrobcem a prodejcem tabákových výrobků. V Česku zaměstnává přes 1000 lidí.