Podle ÚOHS byly chyby v zadávacích podmínkách. Konkrétně nebyl tendr vymezen v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídek. Dopravní podnik v zadávacích podmínkách odkazoval na vlastní interní předpisy, aniž by je zpřístupnil v rozsahu, v jakém na ně odkazoval. Firmy podle úřadu nemohly vyhodnotit dopad některých nezpřístupněných částí interních předpisů na povahu a náročnost zakázky, což mělo vliv na stanovení ceny.
Dopravní podnik tak podle úřadu nedodržel zásadu transparentnosti. \"Tento postup zadavatele mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,\" uvedl v rozhodnutí místopředseda ÚOHS Josef Chýle.
Zakázku v maximální hodnotě 600 milionů korun vypsal DPP na šest let a případná smlouva by měla být platná od 1. dubna. DPP je největší městská firma a zaměstnává přes 10.000 lidí.
Podle zadání soutěže bude muset vybraná firma kromě běžného úklidu jako zametání schodů, mytí veškerých veřejných prostor a zařízení nebo vysypávání košů také průběžně odstraňovat graffiti ze stěn stanic metra, které jsou ošetřeny antigraffitovým nátěrem. V případě poškození nebo porušení ochranného laku bude muset obnovit ochranný nátěr.
DPP provozuje tři linky metra, na kterých je 61 stanic. Provoz metra vyjde ročně na zhruba pět miliard korun. Praha dotuje DPP více než 12 miliardami ročně.