Výrobu stíhací bitevníku L-159 společnost ukončila v roce 2003, první stroj tohoto typu vyrobila v roce 1997.
Dnes představený stroj bude sloužit irácké armádě, jde o jeho dvoumístnou verzi. Podle expertů je nyní na trhu poptávka po tomto typu letounů a v příštích deseti letech by jich mohlo být vyrobeno několik stovek, proto už loni Aero nevyloučilo obnovení sériové výroby.
\"L-159 je ve své kategorii jediným letounem, který aktivně slouží na několika kontinentech a je prověřený v mnoha různých misích. Nyní je proto ten správný čas začít L-159 znovu nabízet a dát tak tomuto letounu novou budoucnost,\" uvedl dnes ředitel Aera Vodochody Giuseppe Giordo.
Případné obnovení výroby může být velkou příležitostí nejen pro Aero Vodochody, ale i pro další dodavatelské firmy. \"Česká republika je průmyslová země a chce zůstat průmyslovou zemí,\" řekl dnes v Aeru Vodochody premiér. Podle něj je tuzemský průmysl zaměřený na výrobu s vysokou mírou přidané hodnoty, kde pracují lidé s vysokou kvalifikací.
Aero Vodochody Aerospace je největším leteckým výrobcem v České republice. Mezi její vývojové priority patří také nová generace cvičného letounu L-39. Společnost také zajišťuje armádě servis pro letouny L-159 a L-39.