Dívka vypadla z vlaku loni v červenci na trati mezi Olomoucí a Štěpánovem ve chvíli, kdy byla s matkou a starší sestrou na toaletě. Podle Drážní inspekce vlak odjel s neuzavřenými dveřmi, které se pak při rychlosti 111 kilometrů za hodinu samovolně naráz otevřely. Průvodčí a vlakvedoucí byli obviněni z usmrcení z nedbalosti, protože se podle policie nepřesvědčili, že jsou všechny dveře zavřené.
V nově upravených vozech bude světelná signalizace, která na neuzavřené dveře zvenčí upozorní pracovníky drah před odjezdem vlaku a zevnitř cestující. Nyní ČD upravují prototypovou sérii stovky vozů, na nichž budou nový systém testovat, hotova bude v květnu. Zároveň hledají dodavatele pro úpravy dalších 630 vozů. Dohromady budou změny stát asi 80 milionů korun.
\"Bezpečnostní signalizací budou nejprve vybaveny vozy používané v dálkové dopravě. Následně od podzimních měsíců bude postupně docházet na vybavení vagónů užívaných v regionální dopravě,\" sdělil mluvčí.
Z celkem 3300 vozů ČD pro převoz cestujících jsou podle něj tři čtvrtiny vybaveny posuvnými, tlačítky ovládanými a za jízdy blokovanými dveřmi. Starší vozy dráhy postupně vyřazují, loni to bylo přibližně 200 takových vagonů, uvedl člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Přesto bude podle něj starší typ vozů s otočnými skládacími dveřmi ještě několik let v provozu. \"Proto je postupně vybavujeme doplňujícím bezpečnostním prvkem v podobě varovné světelné signalizace, která upozorňuje na nedostatečně uzavřené dveře,\" doplnil.