\"Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje, jede povolenou osmdesátikilometrovou rychlostí a modernizovaným úsekem projede bez problémů. Tu hrstku pirátů silnic, která ale způsobuje tragické nehody a dopravní komplikace, musíme spolu s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,\" uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
S úsekovým měřením začalo ministerstvo v úseku nedaleko Brna loni. Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky 150.000 šoférů, podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu.
Kromě uvedeného úseku by během roku měly přibýt další měřicí systémy na uzavírkách na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce, uvedlo ministerstvo. Kdy budou kamery skutečně nasazeny, zatím není jasné. Bude záležet na tom, jak dopadnou soutěže vyhlášené Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) na tato zařízení.
Kamery pro úsekové měření umí po projetí automobilu celým měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Systémy ministerstvo dopravy dlouhodobě plánuje nasazovat na opravované úseky dálnice D1. Provoz na volných částech dálnice úřad permanentním systémem kontrolovat neplánuje.